Ahmad van Tabonon Kickboksen MMA en zijn tegenstander voor het stadion op Koh Samui.

Persbericht: Tabonon vecht in Thailand

Twaalf leden van Tabonon Kickboksen & MMA zijn op trainingskamp geweest in Thailand. Eén van hen, Ahmad Gholamzadeh, vocht daar een professionele partij tegen een Thaise kickbokser in het Samui International Muay Thai Stadium op het Thaise eiland Ko Samui.

De twaalf leden trainden onder de vlag van Tabonon op het Thaise eiland Ko Samui. Een tropisch eiland dat zo’n 500 kilometer ten zuiden van Bangkok ligt. Twee weken lang trainden en verbleven de leden bij Superpro Samui, een thaiboks-trainingskamp waar ook een aantal van Nederlands beste vechters trainden (zoals Alistair Overeem en Faldir Chahbari).

Winst voor Tabonon

De wedstrijd verliep goed voor Ahmad Gholamzadeh. De wedstrijd zou gevochten worden in vijf rondes van drie minuten, maar werd al in de eerste ronde door Ahmad beslist. Hij won na 1,5 minuut in de eerste ronde op knock-out met een hoekstoot en een opstoot. Een mooie overwinning dus!

Droomreis naar Thailand

De reis werd geïnitieerd vanuit Tabonon, maar werd geregeld door de deelnemende leden zelf. Zij werden tijdens de reis begeleid door Tabonon-eigenaresse Hanieh Kamran. “Het was mijn droom om leden van mijn sportschool mee te nemen naar Thailand. Als 19-jarig meisje heb ik er zelf getraind en een wedstrijd gevochten. Dat was een prachtige ervaring die ik mijn leden ook graag een keer wilde bieden. Als leraar wil ik mensen dingen leren en wil ik ze kansen en mogelijkheden bieden, waar dan ook. De reis naar Thailand was het prachtige resultaat hiervan.”

Thailand is het land waar de oorsprong van het kickboksen ligt: een prachtige locatie voor de leden dus om ervaring en kennis op te doen en zichzelf te verbeteren!