Ahmad3

Persbericht: NK Grappling en gala Delftzijl

NK Grappling

Afgelopen zaterdag was de eerste competitiedag van het NK Grappling. Het kampioenschap bestaat uit drie toernooidagen, waarna de beste per gevorderden categorieën wordt uitgeroepen tot Nederlands kampioen.

Vier leden van de Zwolse vechtsportschool Tabonon deden mee aan het toernooi. Voor Teus Lammertsen en Ellen van de Hoek resulteerde dit in een podiumplek, beiden mochten een bronzen medaille mee naar huis nemen. Voor Teus was dit zijn eerste grapplingtoernooi, maar met zijn jarenlange judo ervaring wist hij meerdere tegenstanders tegen de grond te krijgen. Een resultaat waar we trots op zijn! Ellen van de Hoek draaide mee in de open dames klasse, hier wist zij 3 van de 5 partijen te winnen wat goed bleek voor de derde plaats. Ruben Drost en Josh Lucas deden mee in de gevorderden poule, waar het niveau ontzettend hoog is. Helaas bleken beide mannen hier nog niet tegen opgewassen. Maar wat niet is kan nog komen. Het was een mooie krachtmeting en op het volgende toernooi zullen we er sterker staan.

Gala Delftzijl

Een dag later was het de beurt aan Ahmad Gholamzadeh Neghabi en Floris van der Blom op het MSN Fight gala in Delftzijl. Ahmad vocht zijn tweede kickbokspartij in de Nieuwelingen klasse. Ook deze keer wist hij te winnen. Hij was zelfs zo overtuigend dat de scheids het gevecht binnen 45 seconden beëindigde. Winst op technische knock-out dus!

Floris vocht zijn eerste MMA partij. Helaas bleek na drie rondes van drie minuten dat zijn tegenstander meer punten had gemaakt doordat hij dominater was. Floris heeft meerdere pogingen gedaan zijn tegenstander te laten afkloppen, maar kon het helaas niet afmaken. Volgende keer beter!