No-contact, no problem!

Full body work-out

De zaktraining is een echte full body work-out. Je traint op een zware bokszak in plaats van je trainingspartner wat betekent dat je flink harder moet stoten en trappen. Het is een explosieve training waarin je leert je grenzen te verleggen. Je bouwt er dan ook snel conditie en spierkracht mee op. Een ideale les om je longinhoud en je weerstand te verhogen!

No-contact, no problem! De zaktraining is een no-contact les. Dit betekent dat je traint op bokszak en geen contact maakt met je trainingsmaatjes. Je hoeft niet bang te zijn dat elk foutje wordt afgestraft met een stoot op je neus. Zo kun jij je extra concentreren op het verfijnen van je technieken. Lekker oefenen op die hoge trappen dus!

Je hebt het vast al gemerkt: als je traint op een bokszak gebruik je al je spieren. Hierbij bouw je kracht en flexibiliteit op en het is ook erg intensief. Ook zijn je hart en longen tijdens een zaktraining flink aan het werk. Als je een ochtendtraining mee pakt voel je de voordelen de hele de dag. Dus wil je werken aan je vitaliteit en weerstand? Doe mee met onze zaktraining!

Zaktraining voor beginners

Wil je als beginner meedoen met een zaktraining? Super, tijdens een zaktraining krijg je alle ruimte om nieuwe technieken te leren en te verbeteren. Het is belangrijk dat je een techniek goed beheerst voordat je helemaal losgaat op de zak. Dit kan namelijk nare blessures opleveren. Vraag feedback aan de trainer en je trainingsmaatjes en voer langzaam de kracht op. Je zult merken dat je al gauw sneller en krachtiger gaat trappen en stoten. Dat levert weer zelfvertrouwen op voor de andere lessen.

Denk jij dat een zaktraining een beetje saai stoten en trappen is? Dan ben je nog niet bij onze lessen geweest. Onze trainers bedenken constant nieuwe oefeningen en work-outs om jou scherp te houden en je technieken bij te schaven. Geen les is dezelfde en iedere trainer heeft weer een andere insteek. Dus zorg ervoor dat je wat verschillende lessen uitprobeert en vindt het uur dat bij jou past.

Blessures

Krijg jij al last van je polsen als je ook maar naar een zaktraining kijkt? De angst voor blessures kan veel mensen tegenhouden om een zaktraining te volgen. Bespreek met de trainer waar je last van hebt en wat je eraan kunt doen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je toe bent aan nieuwe handschoenen voor een betere polsondersteuning. Of bedenk alternatieven voor bepaalde combinaties. Krijg je snel last van je pols? Gooi dan een keiharde elleboog tegen die zak. Laat je niet tegenhouden maar ga samen op zoek naar wat wel kan.

Door regelmatig aandacht te besteden aan zaktraining, kun je je kickbokstechnieken bijschaven en verbeteren. Dit geldt voor beginners en gevorderden! Ervaren kickboksers, die alle technieken goed meester zijn, kunnen kiezen voor de zakhandschoen. Deze is platter, wat ervoor zorgt dat er minder druk op de polsen komt. Ze zijn ook kleiner en minder zwaar. Sinds kort verkopen wij deze handschoenen ook in onze webshop!

Op de bokszak zal je direct merken of je kickboks technieken goed zijn. Dit hoor je aan het verschil tussen het doffe geluid of de ‘pets’. Daarnaast zie je direct de impact van je stoten en trappen aan de beweging van de zak. De bokszak is op deze manier een spiegel van je techniek en kan je helpen zien welke onderdelen extra aandacht nodig hebben.

Thuiswerk stress

Thuiswerk stress? Wat is er nou beter dan na een zware werkdag je frustraties heerlijk op een bokszak los te laten! De trainingen zijn behoorlijk intensief dus kun je je hoofd even helemaal leeg maken. Na het sporten krijg je ook nog eens een flinke dosis endorfine waar je weer een tijd op kunt teren.

Een bokzaktraining doe je individueel maar niet alleen. Je bent samen met je trainingsmaatjes en de trainer motiveert je om een stapje extra te doen. Naast het feit dat dit veel meer motiveert, is het ook gezellig en een leuke manier om samen met anderen met sport bezig te zijn.

Heb je na deze blog helemaal zin om mee te doen met een zaktraining? Volg een proefles en kijk of het iets voor jou is!